lördag 9 juli 2005

Sudoku - en invarderande fluga

Kvinnan i flygstolen bredvid plockade först fram en tummad tidning. Sedan tog hon upp ett antal utskrifter från internet med något slags rutnät på. Det var måndag den 27 juni och jag frågade vad det var för något. Sedan erbjöd hon mig ett sudoku som jag kämpade med ända tills vi gick ner genom molnen mot landningsbanan.

Framkommen till Kiruna gick jag till en restaurang för att få en bit mat. Norrbottens-Kuriren låg på bordet och jag bläddrade lite förstrött i den. Plötsligt fick jag se det igen. Det där rutnätet. Sudoku.

Det stod att det var en fluga som kommit till Sverige. Sedan dess ser jag det överallt i varenda dagstidning. Och igår fick jag se att det finns även i mitt egna husorgan. Och när Malliga DN vaknat så är det nog faktiskt en fluga...

1 kommentar:

Magnus Carlbring sa...

yo

dom är inte goda det säjer jag nu dom där råa fiscken man ser dom överallt det säjer jag nu yo jag också

också den gröna lilla kluttren i ena hörnet som man ska doppra fisken i är hyperstarck passa dej för dom

en hammaburjare är aldrig fel det säjer jag nu yo