tisdag 30 augusti 2005

Blottare k-kpostar och stjäl kontaktannonser

Vilka knasiga karlar det finns. Förra veckan läste jag om en man som åtalats för snatteri sedan han varje fredag kommit in i samma butik och där spräckt ut kontaktannonser från en tidning. Annonserna plockade han sedan med sig hem.

Idag läser jag om en annan man som trängde sig in i en kvinnas lägenhet och blottade sig. När kvinnan lyckades köra ut mannen från lägenheten så stoppade han i snoppen i brevinkastet...

Suck. Undrar om mannen med kontaktannonserna svarat på någon annons? Varför kunde han inte köpa tidningarna? En tidning i veckan är väl ingen lyx?

Varför läser man aldrig om kvinnor som gör såna här tokiga saker? En kvinna som tränger sig in hos en man och blottar sig och sedan pressar ner ena bröstet i brevinkastet...

Vad är det för fel på oss män? Är det konstigt att vi män blir kallade "djur"?

4 kommentarer:

tomasrj sa...

Sanningshalten kan jag inte garantera på annat sätt än att det är aktuella åtal som refererats av dagspressen.

Konstiga kvinnor har jag träffat på, men jag har aldrig hört talas om kvinnliga blottare.

Anonym sa...

Varför är det inga män som skriver brev till grovt kriminella kvinnor i fängelset, och blir misshandlade när de kommer ut?

Anonym sa...

Måndag Hungrig
Jag var hungrig, så jag tog en smörgås. Men jag var ändå hungrig. Måste skaffa flickvän.

men människor som skriver den här typen av sexistiska texter så lär det ju aldrig bli jämställt.

tomasrj sa...

Vad i texten är sexistiskt?