söndag 11 september 2005

Många missnöjda med Socks International

Det började med att jag fick ett paket strumpor med posten. När sedan påminnelser med allt dyrare fakturor kom försökte jag utan framgång få tag på företaget. Jag skrev då ett brev till dem där jag bestred beställningen. Sedan dess har jag inte hört nåt mer.

Jag skrev en artikel om min erfarenhet av Socks International. Då fick jag veta att jag inte var ensam.

Alla som hört av sig berättar liknande historier. De har fått ett paket där man hälsas välkommen som medlem samt två par strumpor och en ask med ett litet skruvverktyg, läppstift eller liknande. Med paketet finns en faktura för porto- och expeditionsavgiften. Varorna är gratis.

Har du fått ett paket från dem, trots att du inte beställt något? Skriv till företaget och bestrid fakturan och din beställning.

Adress:
Socks International
Box 1804
183 18 Täby

Företagets kundtjänst: 08-555 195 50
Internet: www.kundinfo.se

Här är några som hört av sig till mig:

Drabbad 1
Fick i höstas hemskickat ett par strumpor från Socks International utan att ha beställt dom. Jag ringde dit och sa ifrån och då fick jag beskedet att det måste blivit något fel och dom skulle stryka räkningen. Sen dess har jag flyttat, men så sent som igår dök det upp en påminnelse.

Drabbad 2
Idag dumpet en pakke med ett par sokker inn i postkassen min. Forundet søkte jeg på webben, og fant din side. De har ikke gitt noen gratis måte å kontakte dem på eller returnere varene, og jeg har ikke tenkt å bruke penger på å bestide noe... lurer forresten på hvordan de tjener penger?

Drabbad 3
Va gla jag blev när jag hittade det som du skrivit om socks international. jag gick in på nätet för att se om de hade en hemsida som kunde nå dem på. och då hittade jag din artikel istället. jag har tillbringat hur mycket tid som helst för att kunna komma fram på deras kundtelnr och tala om att jag vill avsluta min pojkväns prenumeration på sockar. men det går ju inte att komma fram till dem.

Drabbad 4
Jag blev uppringd före jul och tackade nej till erbjudandet ändå dimper det ner något jag inte sagt ok till. jag såg din hemsida och har skrivit ett liknande brev med ett tillägg att om det inte tar ett slut så polisanmäler jag dom.

Drabbad 5
Fick precis ett paket med posten som jag inte beställt. I paketet låg tre par strumpor, läppglans och ögonskugga. Samt en faktura på 135 kr. Kul! Jag vill inte ha en massa skit. Sökte på internet för att hitta telefonnummer...

Drabbad 6
Tack tomas för din artikel. Vi har själva drabbats av detta skumma företag. MVH. Tack för adressen.

Kommentera Socks International. Är du drabbat? Vad tycker du om strumporna?

54 kommentarer:

jimmy asklund sa...

Jag jobbade som säljare åt dem under en kort period. Jag kan väl lugnt påstå att jag slutade rätt snart.

Anonym sa...

Det finns ett annat företag, Front International, Box 1802, 18318 Täby, som måste vara besläktat med Socks International. Samma metoder, omöjliga att komma i kontakt med. Är det någon som har telefonnummret till dem?

Anonym sa...

Socks, Front och några andra företag har samma hemsida: www.kundinfo.se
Fronts telefonnr: 08-55519565
Men jag vet inte om det hjälper...

Anonym sa...

Sent i höstas fick jag en uppringning från Socks international om jag vile bli kund hos dem.Jag var tidigare under en period kund,men hade slutat.Jag klargjorde att jag inte hade för avsikt att återigen bli kund och kvinnan som ringde ville då skicka mej ett par sockor utan kostnad(endast portot) som jag tackade ja till eftersom jag ville bli av med hene och hon var ganska påstridig.Efter ett tag kom det ett paket med flera par sockor och inbetalningskort där jag hälsades välkommen som kund.Jag skickade tillbaka sockorna och bifogade ett brev där jag återigen klargjorde att jag inte hade för avsikt att bli kund.För ett par veckor sedan kom ånyo ett paket sockor som jag skickade tillbaka med ytterligare ett förklarande brev.Döm om min förvåning när jag igår fick en påminnelseavi för utebliven betalning.Jag har nu igen skrivit till Socks International och hoppas slippa höra ifrån dem igen.Annars måste vissa åtgärder vidtas! EE

tomasrj sa...

En handfull besökare hittar varje dag hit genom att googla på "socks international" eller "front international".

Det verkar som om många känner sig lurade och vill ha tag på företaget. Alla som hört av sig till mig berättar samma historia. Socks international och deras arbetsmetoder är bara att beklaga!

Anonym sa...

Deras affärsmetod går ut på att lura på senila pensionärer strumpor, kalsonger. (ca.30 st abonnemang)
Många pensionärer kan oftast inte avbeställa via internet och via telefon är det helt omöjligt.
Vi har en konsumentköplag som är svag. Det borde vara lika många alternativ till att avsluta en affär, som det är att påbörja en affär.
Vår far är 94 år, hör illa, senil.
För över ett år sedan satt jag och avbeställde: hälsokost, kalsonger, strumpor, rakblad, veckotidningar (ca.35st), hjälp-organisationer (ca.35 st), kraftleverantörer byte han några gånger per år, telebolag det samma.
Ex. Universal Telecom ringde upp min far och spelade in "avtalet".
Vi bad och se avtalet och fick höra rena rama parodin på hur Callcenter företaget la alla ord i mun på min far.
NIX-register, "ingen reklam tack" på brevlåda.
Inkörsporten till den här skiten är de där små reklamhäftena med "gratis-erbjudande"
Vi har nu eftersändning av min fars post till min bror, som sensurerar posten, samt ser till att rätt räkningar blir betalda.
Alt. är att få min far "omyndigförklarad" bara för dessa förbannade affärsmetoder.
Hjälp-organisationer är inte ett dugg bättre, de skickar systematiskt ut inbetalningskort varje månad.
Jag tror jag kan den oseriösa marknaden.
Dessutom tycker jag att inkassoföretag skall sluta att åta sig uppdrag från dessa oseriösa företag.
Eller är det så att inkassoföretagen är av samma skrot och korn?

tomasrj sa...

Anonymous. Tack för ett väformulerat inlägg som jag tror att väldigt många människor kan känna igen sig i. Dessa affärsmetoder gör människor förbannade. Och det är precis som du skriver oseriöst.

Och det mest osmakliga är att de ger sig på äldre människor som inte har förmågan att på samma sätt som vi yngre tacka nej. För dessa företag nöjer sig oftast inte med ett enkelt nej, utan det kräver att vi visar pondus och ibland också fräser ifrån ordentligt. Tyvärr.

Hoppas att din far inte blir lurad fler gånger!

Anonym sa...

Jag har försökt ringa Socks International men det är omöjligt att nå fram. Tuttar ju ständgt upptaget, värdelöst! Så inte vet jag hur man ska lyckas avsluta denna premunation / jenny

Anonym sa...

Jag har fått något liknande... hur ska jag göra för att få stopp på det. Jag har inte ens tackat ja till ett erbjudande om ett par sockar och fick det med posten. Hade fått ett erbjudan av en rakhyvel, som jag av dumhet tackade ja till och sen snabbt sa upp medlemsskapet, sen fick jag det här packetet med ett par sockar. samma företag har skickat faktura som dom som skickade rakhyveln. Får inte tag på dom det är bara upptaget.

Anonym sa...

Glömde säga att deras telefonnummer till kundstjänsten är 08-7200994. OCh det låter bara upptaget när jag ringer.

lisa sa...

Sunface: jag sitter just i detta nu o försöker avbeställa samma paket med strumpor o rakhyvlar. reakhyvlarna lyckades jag med på www.easyshave.se där man kan välja lite olika grejer de lyckats få en att köpa...eller vad det nu är man gör. strumporna däremor var svårare. återkommer om jag lyckas

Anonym sa...

Själv har jag aldrig haft några problem med att komma i kontakt med de här företagen. Jag brukar tacka "Ja" till både kalsonger, strumpor och rakblad, för att direkt vid första leveransen ringa och stryka mig som kund. Den senaste gången jag fick kalsonger för fraktpriset 34:50 så gick jag direkt in på deras hemsida och sade upp mitt medlemskap. Raklbladen är minst lika bra som Gillette Mach3 och ganska billigt då man endast betalar postens avgifter. Mvh Rolf Olsson, Helsingborg

Anonym sa...

har läst ett gäng in lägg i denna blogg, vill säga att jag bara haft bra erfarenheter av FRONT international som levererar KALSONGER. bra produkter till bra pris som passar mig som är fullvuxen (längd 188cm omkrets 120 cm+ åkroppsvikt därefter)
har däremot inte några erf. av osck mer än tagit emot välkomstpaket sedan sagt upp abbonnemanget. till alla som skriver här säg tydligt vilka/vilket företag ni har problem med å dra inte alla över samma kant /Erik Nilsson örebro

tomasrj sa...

Erik Nilsson: Jag betvivlar inte dina erfarenheter. Själv kan jag inte klaga på kvalitén på strumporna som Socks International skickade till mig.

Men det som är gemensamt för de flesta som kommenterat här är att de blivit pådyvlade en vara som de egentligen inte ville ha samt att de inte kan bli av med "prenumerationen" utan att det kostar en massa pengar och tid.

Anonym sa...

Ja, ha ha, det här "international"... Det är bara en bluff alltihop. Lägg på luren ifall de ringer! De är enbart ute efter att skoja folk. Vem tycker egentligen att det är världens affärsidé att kränga kläder genom abonnemang? När man inte har en bra produkt så får man väl försöka luras istället. De här är i samma stil som de där som chansar på att sända ut bluff-fakturor eller som modemkapar.

Anonym sa...

Hej! Jeg kom hertil siden via søgning på google. Jeg vil bare lige sige at i Danmark bruges de samme forretningsmetoder. Jeg har nu modtaget to regninger på herresokker, som jeg aldrig har bestilt eller fået leveret.

Daniel sa...

Hej! bor i Finland och har abonnerat på strumpor i nio år, kvalitén är enastående! Skulle inte falla mig in att köpa andra strumpor. Men nu till saken! Under alla dessa år har jag fått en påminnelse för ett paket, som inte hade kommit fram, jag hade flyttat till en ny address. Jag ringde upp och berättade att paketet aldrig hade kommit fram. På kundtjänsten sade de, att hyresgästen i gamla lägenheten har nog behållit strumporna, men det var inte något problem alls! De strök bort fakturan, och så var det bra med det, inga nya påminnelser! Men det kanske funkar lite bättre här i Finland, vem vet...

tomasrj sa...

Daniel: För den som vill prenumerera så är det säkert bra. Strumporna håller säkert bra kvalité.

Lika nöjda är tyvärr inte de som blivit uppringda, inte vill prenumerera, men ändå får ett paket där man måste betala portot, och en prenumeration som man måste säga upp för att slippa fler paket.

Anonym sa...

Den här bluffen gäller såväl Front international som Socks international, de skickar paket utan att man beställt, de skickar efter att man avbeställt, de skickar påminnelser om man inte betalar, va ska man göra?

Anonym sa...

Daniel i Finland, här i Sverige kan man köpa kvalitetssockar på vilken klädbutik som helst till ett betydligt lägre pris än det blir hos "International".

Jocke, vad man ska göra är att ge fan i att betala. Anmäl företaget till KO. Har man inte beställt så är man inte skyldig att betala något och då ligger ju även bevisbördan på säljaren att belägga detta att kunden skulle ha beställt.

Anonym sa...

Socks och Front samarbetar ju och lurar kunder tillsammans. Jag försökte avstå från deras varor i höstas, men gick ändå med på att få ett par kalsonger och ett par stumpor till maken. Blev ju rätt så förvånad över att det kom 2 paket och det resulterade ju i 2 portoavgifter. Orkade inte bråka om de få kronor det rörde sig om utan betalade och gick via internet och avbeställde nästa paket.
Har nu fått paket nummer 2 som jag vägrar öppna, tänker returnera det som det är och sen förhoppningsvis få kontakt via internet med dessa skojare. Förmodligen har jag bara avslutat det ena medlemskapet, vilken soppa detta blir.
Försöker gå in via deras hemsida och då ska jag ha någon kod för att kunna logga in och avsäga mig medlemskapet, en kod som inte alls finns på min förra faktura.

Usla skojare. Tack och lov för NIX så dom nu slutat ringa.

tomasrj sa...

Tack Madelene. Ju längre den här listan blir med kommentarer, desto tydligare framgår att rubriken "Många missnöjda med Socks international" är sann!

Det du berättar, att man måste ha en kod för att avsluta medlemskapet, låter inte seriöst.

Anonym sa...

Hejsan allihop..
Det är ju uppenbart att detta är ett bluff företag. Jag har precis fått en orderbekräftelse från Front International om några kalsonger som jag inte har beställt!!! Det jag vill veta hur jag konkret säger upp det här, för att varken ringa eller skriva verkar ju funkan enl. inläggen. I denna orderbekräftelse får jag ett bekräftelsenummer samt en internetkod... men jag vågar inte använda dessa för i och med känns det som jag godkänner avtalet.

Hur ska jag alltså konkret lösa detta?

Om det inte går att lösa kommer jag att polisanmäla dem!

Studenten

Anonym sa...

Hejsa! Jeg hedder Steen Rørby og kommer fra DK. Sidder igen med en regning fra dem, på varer som jeg aldrig modtaget, ligesom mange af Jer andre. Kan simpelthen ikke finde deres internetadr., prøvet på alle mulige leder og kanter, vil ikke ringe for så, får jeg sagt MANGE ting jeg ikke skulle GGGGGG. Vil påskønne MEGET, om nogen af Jer vil hjælpe mig, da regningen skal betales d. 2/4-08.
På forhånd tusind tak, også fordi
vi på denneher side kan hjælpe og, være der for hinanden imod de røv-
huller (undskyld udtrykket).
Kærligst,
Steen Rørby (DK)!
Emailadr: abba@comxnet.dk

Anonym sa...

Some time ago I have received a telemarketing call from a representative of the Front International company, selling underwear.

I was totally uninterested, but I was offered three shorts for the price of around 35 SEK, with no further obligations or extra costs as I was explained. This was clearly stated over the phone and in English so I understand.

Later, I have received a package with only one shorts and the invoice of 35 SEK. I was totally upset as I felt tricked, but I have paid and decided to have nothing to do with this company ever again.

However, soon I have received another package with additional two shorts missing from the first package and another invoice for over 250 SEK.

I was furious, but as I decided not to deal with this company any more, I have put this shorts away (never used them, they are still in the original packaging) and never paid the 250 SEK amount as this was never part of the deal I agreed to. I was thinking sending them some peanuts with the invoice for 1000 SEK to demonstrate to them how it feels being scammed like that, but I have decided not to, as I do not want to deal with them. If they were service oriented as they pretend to be they will surely give me a call and this would be an opportunity to discuss this.

Instead I have received a threatening letter from the collecting agent, with extra charges already added. What a way to treat the customer! Then I was sure, I was not a customer but the victim of the telemarketing scam. Most people probably fall for that trick, because they rather pay than bother with collecting companies, the law, and the lawyers. It is time consuming and costs money. I realised Front International thought of a nice way to extort money from the ordinary, hard-working people, who try to be loyal citizens and obey the law and Front International is trying to scare them with the collecting companies. However, I believe that what Front International is doing is not legal, or even if it is somewhat technically legal (don’t know Swedish laws well, but even I do not see how this can be legal, because during the telephone arrangements we never mentioned anything but three shorts and 35 SEK, and it was clearly stated there is no further obligations – they even recorded this and they cannot change these things later as they will), it is definitely not ethical.

Soon I have received the call from ProVoice agent (collecting company) and during that call I have explained the situation. I was told that the case will be closed based on my explanation.

It was probably half a year or more gone by when I started receiving letters from Alektum Inkasso (another collecting company) with threats of raising debt and charges and involvement of Kronofogden and consequences of bad credit ratings I might have. This of course, could impact my finances in a negative way (increased insurance policies, credit difficulties etc.) and could cost thousands of SEK over several years.

I have been trying to contact Alektum representative for 2 weeks now, but every time I call, she is not in the office.

However, just to accept being blackmailed and pay this obvious extortion by a bunch of bullies operating remotely, abusing weaknesses in the trading laws and people’s fear, is not what I feel is morally right thing to do. However, I do not understand the laws in Sweden and means of consumer protection that exist here.

Please let me know if there is any institution where I can ask for the consumer protection and what legal actions can I take against Front International.

Thanks!
O.

Anonym sa...

Min sambo erhöll kalsonger från detta lurendrejeri-företag. Jag har faktiskt (kors i taket) kommit fram till kundtjänst och frågat dem vad de grundar sitt "avtal" på samt om jag kunde få ut underlaget härför och fick då veta att de skulle ringa upp min sambo så att han skulle få lyssna på ljudfilen där han sägs ha tackat ja. Något samtal har ännu inte kommit och vi väntar med spänning... I vart fall skickade vi fakturan åter med "fakturan bestrides" skrivet rakt över hela fakturan. Om de vågar återkomma vidtar vi rättsliga åtgärder.

Anonym sa...

ni vet väl att socks international som jag sett det skrivs lite om här ligger under företaget westerfield gmbh, försäljningen sköts av centurion international ab. samma killar som äger båda företagen.

Anonym sa...

Hej!

Jag ville bara säga om en händelse som hände mig idag, och därför sökte på det här skitföretaget och då kom detta upp!

Ringde någon försäljare och frågade om jag ville ha strumpor gratis, och jag tänkte:
Ja skicka så får vi se vad det är men frågade vad baktanken var.

Då sade hon att det inte fanns en baktanke, utan att jag hade chansen och prova deras strumpor för en kostnad av portot och sedan kunna fortsätta prenumerera.

Jaha okej sade jag och godkände. Men sen kommer paketet hem till mig och jag tar ut räkningen ur kartongen och skall betala.

Då läser jag "betalas senast xxxxxx annars kommer det ett nytt paket och det datumet hade redan varit.

Ringde något nummer och kom fram till kundtjänst och de skyllde på posten!!!!! Men jag orkade inte bråka utan sade, ja ja lite extra strumpor är aldrig fel.

Sen går det någon månad, då kommer det en påminnelse, och står på räkningen att jag mottagit tre par strumpor.
Ringde kundtjänst, sade att jag inte mottagit några strumpor, och det kunde hon se på sin dator att jag hade. De hade skickats tre veckor tidigare, och grejen är den att jag har inte fortsatt något abbonemang.

Jag tänkte väl: Jaha då har någon annan tagit in posten men jag skall fan leta reda på de där strumporna nu (börjar ana ugglor med detta företag)

Hittar inga, men väntar ett par dagar med räkningen, och sen 12 dagar efter min räkning kom strumporna. Ringde till kundtjänt, var riktigt förbannad men försökte hålla mig lugn.
Jag gjorde slut på mitt abbonemang och drog utomlands i 2 månader.

Då kom det ett brev idag, från inkasso från socks international. Jag i min tro avslutat det, så var det försent igen, kunde inte hon sagt det som jag pratade med sist på telefon.

Haha skrattretande, sitter nu med inkasso på mig för att jag inte avbeställt från första början (som jag aldrig ens fick chansen att göra ens)

Annars en o och glad värmländsk dalmas

Anonym sa...

090417 Jag har idag fått ett brev från inkasso för att jag inte betalt eller svarat på deras anmodan Strumporna skulle var skickade 081124
Min senaste betalning till dem skedde 090223
Det är inte lite fräck Jag betalade idag 416 och skall i morgon ringa Socks kundservise Detta är ju bedrägeri av dem

Anonym sa...

Jag förstår inte riktigt var ni varit de senaste tio åren. Jag har haft internet i 11 år och vet snart allt utom bloggar, för jag gillar inte bloggar.

Ni pratar om strumpor. Softflexi heter företaget. Det var ett seriöst företag för många år sedan, då strumporna inte hade one size fits all, sedan dess är de skit för oss med höga fotvalv, Redcatskoncernen säljer ju 6-pack svarta i storlek 48 och ofta får man ju rabatt på första raden, men die dumm schweden beställer det dyraste på den raden. Bättre att skriva antal 5 istället, på dette måtet har jeg tjenet flere tusen kroner. Vad beträffar gnället på kalsongerna, förstår jag inte, vad är det för fel om någon ringer hem, ta namn och hennes telefonnummer eller företagets, här gäller distanslagen som ångerrätt. Det är bara att skicka ett mail. Frontkalsongerna - idiot var det jag pratade med, jag hade prempat i 3,5 år och råkat förtappat sista fakturan, då kom en förseningsavgift, då ringde jag upp, nej, de skulle absolut ha förseningsavgiften, det hjälpte inte att jag skött mig i 3,5 år. Jaha, då säger jag upp det också då, vilket hon lakoniskt godtog, undrar vad hennes chef skulle tyckt om det. Kalsongerna är okej, det blir små hål ibland om man inte har egen tvättmaskin. Nu har jag Tono, den var det någon som klagade på inte släppte genom luft, förmodligen är det sportmodellen, det är meningen att den skall kännas som en andra hud. Den som fått hem i olika storlekar har råkat ut för affiliatejägare. Såna som tjänar poäng på att beställa och trätt över på fel sida av lagen och beställer i andras namn. Vesterålen skickade Omega3 till 4 personer i samma familj, de hade inte beställt något. En del företag har nu börjat äska bekräftelse, men de är få. Tänk också på en viktig sak, råkar ni i tvist så säger ni som jag, ja då ses vi i Hudiksvalls tingsrätt då. Då styks det, det är samma med fortkörning är du från Kiruna och kör för fort i Malmö men nekar och det går till tingsrätt, då måste de poliserna flyga upp till kiruna tingsrätt.
Det finns en sak ni skall hålla er ifrån, eltandborsten Dentally fullkomligt värdelös utom när du borstar. Laddar du för länge, dör batteriet, går att ersätta med ett A6 och en gammal liten 5-öring iofs. De är tröga att få igång, och måste laddas ofta, sedan vill de skicka dig tandborstar oftare än du använder tandtråd. De räknar med att deras borstar skall bytas efter en månad, fullkomligt onödigt. Glöm heller inte att det går att deala med företag Vitalas och Vesterålen/Framnordic är bra personal. Men det finns en tråkighet som upprepar sig ständigt. Alla företag verkar ha köpt samma editionsprogram, det ringer ingen varningsklocka när två exemplar står i utgående post i ditt namn. Om du tar en tre nr för 39 och inget händer, då gör du om det, om du inte fått bekräftelse. Kommer tidningen sen, så är det två ex. Samma sak med IDG de har spårat ur totalt, har du prenumeration och väljer 2 nummer gratis flera gånger hos Sverigepremien, tro inte för en sekund att de läggs ovanpå din prenumeration. Jag har fått så många lika exemlar att om jag rev ut varje blad, skulle det fylla alla väggar och skåpdörrar på mina 30 kvm. Det har gått så långt nu att jag faktiskt blir förvånad när jag bemöts med kompetens. En episod är kundtjänst Tele2 det måste vara svängdörrar där alltså. Sammen har jeg talet 30 minuter med olika personer, så pass att jag fick mer erfarenhet än de som jobbade på mobilavdelningen, bortsett från inventarierna. En annan gång fick jag ett svarsmail där stod, vad har du för medlemsnummer. Till svar fick hon:- det står i ämnesraden die dumm schweden - ich bin auf murdocka@operamail.com

Anonym sa...

Hej ALla. Jag har haft kontakt med dem och kalsongerna är helt ok. Eftersom de är påstridigae t.ex. när de vill sälja på en rakhyvel är det bara att vara tydlig och säga nej. Ingen kan ju tvinga på er något ni inte vill ha. Nu ser jag i dagens Svd att Front international har gått i konkurs med edgångssammanträde 9/4-09.

Kom nu ihåg att säga tydligt NEJ tack om ni har intresse!

Anonym sa...

måste säga att visst är det lurigt att få tag i dom men sköt det över internet bara, gå in på www.kundinfo.se logga in med medlemsnummer och internetkod som finns på fakturan välj sedan kontakta kundtjänst och avsluta medlemskapet.. svårare än så är det ju inte, visst ni som fått d skickat utan att godkänna det är ju rätt illa och om jag var i era kläder skulle ja kontakta konsumentombudsmannen å få d ordnat med en gång

Anonym sa...

Jag har aldrig upplevg något problem med vare sig Socks eller Front. Jag har gjort uppehåll och även sagt upp prenumeration. Aldrig några problem. När de ringer igen om man sagt upp det så är det bara att säga nej, inga problem. Bra strumpor och kalsonger.
Peter

Anonym sa...

Jag har prenumererat i över 10 år, inte världens snyggaste kalsonger kanske, men aldrig haft några problem med dem. Känns som Ni överdriver lite i Era klagomål. Såg iof att de gått i konkurs nu.

Gurkan sa...

När Socks/Front International ringer till dig så erbjuder de ett par gratis strumpor/kalsonger. De berättar att det bara kommer att kosta runt 30 kr (typ portot) och att det är den enda kostnad som blir.

De berättar sen att man själv får bestämma om man vill fortsätta vara kund hos dom. Det är DÅ en vanlig människa tolkar det som att dom menar att man ska själv få välja om man vill köpa fler strumpor/kalsonger av dom efter gratisprovet.

Men vad DOM menar är ju att man själv får bestämma om de ska fortsätta skicka paket eller inte. Självklart så förstår man inte det. Ordagrant så ÄR det ju det man gått med på, men i sammanhanget så förstår man inte det, eftersom man inte läser texten utan lyssnar vad den andra säger.

När det andra paketet kommer (dvs det man inte beställt) blir man sur och läser på fakturan hur man ska göra för att inte få nästa paket. Grejen är ju att om man följer dessa instruktioner så HOPPAR MAN BARA ÖVER nästa paket, näst nästa får man!

Så gick det till för mig iaf.

Anonym sa...

Jag ringde just in utan problem eller väntan, och avbeställde både kalsonger och strumpor. -hoppas bara det fungerade.

Anonym sa...

Jag gick över till Courlux produkter istället, lätt att utnyttja deras affärsidé och bara avsluta medlemskapet via internet efter första paketet..

Anonym sa...

Hej!
Hur kan man avbeställa kalsonger via internet? Den adress son finns på Front International svarar inte. Jag vill gärna säga upp mitt abonemang från detta bolag.
Tack på förhand.
Med vänlig hälsningar

Teofilo_o@hotmail.com

Anonym sa...

Vad gör de som bestämmer år detta?
Kanske skulle denna fråga upp i valdebatten?

Anonym sa...

Vilket märke är strumporna av?

Min far som är närmare 85 år berättade att han fick strumpor med en räkning som han betalade eftersom han inte ville bråka. Därefter fick han en ny omgång till som han betalade men skrev på inbetalningskortet att han inte ville ha fler strumpor. Jag vet inte om detta gäller "Socks"

Anonym sa...

Hej på er alla,
Vill ni avsluta er prenumeration, gå in på denna sida och välj vilken ni vill avsluta

http://www.kundinfo.se/redirect.asp?k=8&l=1

Ha De

/jazzagne :)

http://www.kundinfo.se/redirect.asp?k=8&l=1

Leif sa...

Har faxat in uppsägning av såväl kallingar som strumpor när byrålåden började svämma över. Skrev ned uppsägningen på sist inkommande räkning och skickade faxet. Inga problem eller medvetna/omedvetna missförstånd uppstod. gjorde samma sak efter gratisrakhyveln. Heller inga problem. Sen ska man naturligvis inte ringa och lura människor som inte fattar vad de beställer. Men vad jag begriper så rör det sig om inhyrda telemarketingföretag. Min mor som är senil blev pålurad prenum. av skraplotter a 250 kr/mån. Min syster hittade en halvårsskörd lotter i morsans frysbox. Oskrapade.Syrran ringde upp Miljonlotteriet och fick veta att det var 6 mån uppsägningstid. Skriftlig! Mamma kan inte skriva sitt namn! Arga lillebror fick ringa istället och det ordnade upp sig. Sedan var det bara nitlotter. Hade varit festligt om mamma vunnit ett sportflygplan.

Leif

Anonym sa...

Jag har själv jobbat som säljare för Front och Socks och själv beställt hem produkter från socks. Till er som känner er lurade med prenumerationen kan jag ju till företagets försvar säga att all informationen om detta krävs det att säljarna medelar under telefonsamtalet. Men om ni nu hat beställt hem produkter och inte vill ha mer så står det en kod på bekräftelsepappret som ni kan logga in med på hemsidan www.kundinfo.se och sedan säga upp medlemskapet. OBS! Om ni har beställt både kallsonger och strumpor så glöm ej att avsäga medlemskapet på både FRONT och SOCKS!
Hoppas informationen var till hjälp!

Anonym sa...

Har problem med softflexi de skickar påminnelser ang strumpor som jag ej fått,har skrivit massor av mail men de svarar aldrig ordentligt.Varför inte ett telefonnr?

Mats sa...

Var medlem i både Socks och Front i många år under -90 talet. Hyfsat dyra men otrolig kvalitet. Hur som haver tänkte jag faktiskt börja abonnera igen! Men nu verkar det som företaget då har tappat både kvaliten och kundtjänst-tänket. Synd. Nån som kan tipsa om boxers i samma kvalitet? -m

Anonym sa...

Dentally och deras sätt att behandla kunderna på ger mig fekala kräkningar.

Anonym sa...

Varning för Vitalas! Var inte med i någon "tävling" via internet!

Samma ägare i annan skepnaden. Deras nya metod är att lura folk med gratisprov oftast är det i samband med tävlingar eller liknande på internet, du fyller i namn och adress, och längst ner finns en liten ruta förkryssad med villkoren att du vill ha ett paket hemskickat till dig. Företaget som ligger bakom hetter Westerfield International Gmbh. De agerar genom olika namn som Divine underwear, Prestige underwear, Easy shave, Matrixxx, Toxic och Vitalica. Konsumenten erbjuds ett gratisprov som sedan visar sig vara ett abonnemang på den vara man fått prov på. Sen sätter dem igång med att vräka hem massa produkter och kan fortsätta att tjäna pengar på hederliga människor som inte vill hamna hos fogden. Försäljningsmetoderna är mycket tvivelaktiga. Det finns fall där konsumenten bevisligen sagt nej men företaget ändå hävdar att det finns ett gällande avtal. Ofta drabbas utsatta grupper som äldre och invandrare.

Minewa sa...

Jag blev igår uppringd av min faster för att EuroCredit hade försökt få tag i mig då de påstår att jag har ett inkassoärende hos dem.

För det första har jag aldrig uppgett deras telefonnummer, för det andra har jag aldrig ens varit skriven hos dem så detta förvånade mig oerhört.

Jag googlade fram EuroCredit och fick fram telefonnummer där så jag ringde till dem och undrade om jag hade ett ärende där.

Det hade de, från Socks, strumpor, och att de hade skickat inkassobreven till felaktig adress. De skulle skicka ut fakturan igen och sa att jag skulle vänta till dess och sedan vända mig till företaget om det var något fel.

Istället googlade jag fram denna artikeln där jag fann kontaktnumret.

Jag har precis pratat med kundtjänst där och beställningen gjordes per Internet till en adress jag hade flyttat från två månader tidigare, dessutom så har jag problem med mina fötter så jag beställer aldrig sockor/strumpor på Internet.

Detta påpekade jag för henne och hon sa då att hon skulle reklamera paketet då jag aldrig ens fått några strumpor, sedan skulle hon återkalla fakturan och avsluta mitt medlemsskap.

Det löste sig i slutändan, men det är jobbigt då sådant här händer.

För att slippa få så många komplikationer så skulle de kunna lösa det på ett enkelt sätt - beställningsbekräftelse som skickas DIREKT till mail eller post som går efter FOLKBOKFÖRING. Då får man veta vad som hänt i god tid och de slipper skicka ut varor och fakturor som aldrig kommer fram till den person som är registrerad.

Anonym sa...

Hej,

Jag prenumererade under några år på strumpor från Socks, det funkade bra för mig (hade väl tur där),
jag sade upp prenumerationen,
eftersom min låda var full, inga problem då heller faktiskt, det är nu problemet uppstår:
Jag vill prenumerera igen, på svarta enkla strumpor billigt, hittar inget på nätet, nätet kryllar av roliga fina fräcka strumpor i alla möjliga och omöjliga varianter, men jag vill bara ha enkla svarta herrstrumpor som kommer i lådan varannan månad till ett vettigt pris!

känner ni till något bra företag som har det? (som inte luras)

Vänliga Hälsningar Ulf

Anonym sa...

Har själv blivit drabbad med att först tacka ja till deras odugliga produkter. Försökte att säga upp mitt medlemskap. Har nog lagt ett par hundringar i mina försök att få tag i dem. När jag väl sagt upp avtalet så kommer räkningarna på rad. Sist så låg fakturorna på över 400 kr för ett par strumpor. Har slutligen lyckats få dem att avsluta ärendet. men en sak är klar: Telefonförsäljare göre sig icke besvär med att ringa mig fler gånger.

Anonym sa...

Skitföretaget heter nu Tono Socks. De ringde och lurade på min 93 årige far strumpor som inte går att avbeställa. En mail adress som inte existerar och ingen som svarar när man ringer. Man får anmäla dom till konsumentverket sen får de polisanmäla. Huvudsaken är att inte betala för skiten.

Anonym sa...

Precis varit hem till min 85-åriga mor som fått WI-INKASSO med anledning av detta företag vilket sårar henne oerhört när hon blivit LURAD

Anonym sa...

Jag har precis skickat in min uppsägning av strumpor pga att det räcker med strumpor nu. Får se hur detta går.

Joel sa...

Jag råkade precis (för bara några minuter sedan) gå med i ett sånt här företag, tror jag. Någon tjomme ringde mig och sa att han vill skicka mig gratis kalsonger. Jag som känner till sånt här lurendrejeri tackade nej, varpå han sa att han skulle skicka paketen i slutet av månaden, och la på. Det kommer alltså tydligen skickas, trots att jag tackade nej.
Så för att kunna gå ur medlemskapet måste jag, enligt deras hemsida, ha ett "medlemsnummer" och en "internetkod", som jag aldrig fick. Jag antar/hoppas att de här koderna kommer att finnas på det första oönskade utskicket, så att jag kan hoppa av den här skiten så fort det första paketet kommer.
Om de, som folk detaljerar här, fortsätter att skicka paket tänker jag så klart kontakta konsumentverket och bestrida allt. Vad i helvete.