söndag 20 november 2005

Citat av Kim Hartman som kommenterar snooker

Är det fler än jag som gillar Kim Hartman på Eurosport som kommenterar Snooker? Vinterhalvåret brukar jag kolla på teve och gärna Eurosport.

Nån mer än jag är det som gillar Kim Hartman. Denne person har ställt samman en sida med Kim Hartman-citat. Här är ett par och det är kanske inte ens de bästa...
Han vet att han måste se upp mot Steve Davis som lägger ut spikmattor, gräver hål och gör fällor.

Där var det sponsorslipsarna som applåderade.
(Ding Junhui får applåder fast han kommer ur position.)

Steve Davis sa en gång att han som har den bästa grundtekniken har en väldig fördel när det står 9-9 och benen skallrar som kastanjetter.

Ja, det sitter två gamla tanter här på läktarn i Sheffield. Dom har väl suttit här sedan 1920-talet. Jag tror dom tycker om snooker.

Det bästa för svensk snooker hade förstås varit om England bestämt sig för att ockupera Sverige 20 år eller så.

Jörgen från Skövde undrar hur jag tror våra svenska stjärnor skulle klara sig mot Hendry exempelvis. Ja, vad ska jag säga... om det skulle vara en kapptävling på femtio meter vore det som att en struts skulle få springa mot ett strutsägg.

Att spela snooker med en biljardkö är som att spela golf med en spade.

Kim Hartman-citat

Inga kommentarer: