fredag 30 december 2005

Nästan med i en tågolycka

Vid 11.37 stod jag i Högsby och väntade på tåget som skulle ta mig till Blomstermåla, då de ropade ut i högtalaren att tåget var försenat och beräknades avgå kl 11.45. Och tåget kom och jag klev på och det var nästan fullsatt och lokföraren beklagade förseningen som berodde på att bara två av de fyra motorerna fungerade.

I Blomstermåla klev jag av vid tio över tolv medan tåget fortsatte mot Kalmar. När tåget anlänt till Kalmar avgick ett annat Kustpilentåg mot Blomstermåla. Men det gick inget bra för den turen heller.


Tur däremot för bilföraren och de andra inblandade. En och en halv timme försenat hörde jag olyckståget rulla in på stationen inte långt från min bostad.


Och så blev allt försenat resandedagen före nyårsafton.

För snart fem år sedan var jag själv med på ett tåg då vi körde på en bil. Även då klarade sig bilföraren. Och det inträffar några påkörningar varje år på Stångådalsbanan mellan Kalmar och Linköping.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

SKITSNYGGT bloggat!! (jag menar hela upplägget). Impad.