söndag 22 januari 2006

Resa lockar mer än möbler?

Tittar av princip aldrig på reklamfinansierade tevekanaler bortsett från Eurosport. Orsak: trean, fyran, femman och de andra har inget som jag saknar hos SVT.

Men Eurosport ser jag alltså gärna. Noterar den svenska reklamen som sänds där. Bland annat har man reklam för Citybank där man kan få "snabba lån med 5,95 procent ränta". Från början fanns två liknande versioner.

Ett: En kille kommer fram till en busskursliknande reklampelare som gör reklam för möbler. Med fingret skriver han "Citybank" i smutsen på rutan. Två: En tjej kommer fram till en liknande reklampelare som gör reklam för resor till nåt varmt land. Hon skriver också Citybank i smutsen på rutan.

Fortsättningen är gemensam i båda versionerna. Nu har jag noterat att endast ena versionen, den med tjejen som skriver på resereklamen, sänds. Det är flera dagar sen jag såg den andra senast.

Kan det vara så att Citybank, eller deras reklambolag, utvärderat och konstaterat att det ringer fler och ansöker om lån, eller att fler besöker deras hemsida, efter reklamen med tjejen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Säkert är det så!

Allt är uträknat. Och allt mäts. Dom är inte dumma. Det är det vi som är.

:-)

I övrigt håller jag med dig om 3,4 och 5:an. Utfyllnad för det mesta! Betald av....... oss. (!!!)

Elisabet. sa...

Det är jag övertygad om.
Och jag tycker att när hon skriver, (jag har bara sett nån enda ..), så gör hon det lite ..., sensuellt.
Det är så jag tror att dom tänker.

Tänk,då är vi tre som aldrig eller sällan ser på reklamkanaler. Jo, jag brukar se Frazier som är bland det bästa som finns i tv.