lördag 11 februari 2006

En redaktör i arbete


Sent i onsdags kväll kom jag hem efter en vecka i Norge. Torsdagen ägnade jag åt Hamnmagasinets Vänner, museiföreningen där jag är sekreterare. På söndag har vi årsmöte och i torsdags skrev jag verksamhetsberättelse, arbetsplan och redigerade de bilder som vi ska visa vid en bildvisning på söndag.

Nu håller jag på med Bulletinen, medlemstidningen för Vänsterpartiet i Kalmar län. Den ska skickas på måndag, så det brinner lite i knutarna. Som ni kan se så är det en del utrymme kvar att fylla. Så fort det är klart så ska den in i tryckpressen.

Ärligt talat så har jag två personligheter. Den ena Tomas gör saker med en gång mest för att slippa ha en massa ogjorda surdegar liggande. Den andra Tomas skjuter på allt som känns lite jobbigt till sista stund. Under tiden knager det på samvetet. Men jag arbetar effektivt under stress.

I eftermiddag och imorgon tänkte jag vara på landet. Har inte varit där sedan jul. Det har alltid varit något "måste" som kommit före. Men nu är det dags.

Inga kommentarer: