fredag 5 maj 2006

Sol och värme på Nybro marknad



Ingen kunde klaga på vädret som var helt rätt! En varm härlig sol, massor med knallar på lika soligt humör och mängder med människor som strömmade förbi i vimlet.

Och naturligtvis var vänsterpartiet på plats. Vi bjöd på kaffe, kakor, ballonger och kampanjmaterial. Dessutom krängde vi lotter med lokala vinster i form av en massa kristaller från olika lokala kända glasbruk. Dessutom keramik och tavlor.

Men kvinnan från Jehovas vittnen som kom förbi sa att våra vinster bara var tillfälliga, själv kunde hon erbjuda ständig vinst för alla, påstod hon och plockade fram en liten folder. Vi sa att utan tro så blir det nit i hennes lotteri...

På plats fanns även centern och socialdemokraterna. Utbudet var ungefär detsamma - lotter, godis, kaffe och gratismaterial. På bilden är det en ledande centerpartist som spanar in vårt material. Vid centerns stånd påstods att de söta karamellerna innehöll c-vitamin. När de lokala sossarna ville ge mig material (de kände ju inte igen mig eftersom jag inte är från Nybro) så erbjöd jag ett byte som de antog, varvid vi bytte ballonger med varandra...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, du Tomas ... du skriver så bra, så jag tycker att vänsterpartiet borde utnyttja dig bättre.
Vad du har vässat pennan!
Du är suverän.

Elisabet

tomasrj sa...

Tack för uppskattningen, det gläder och värmer, särskilt idag när vårvärmen ersatts av kyliga vintervindar som vägrar ge med sig.