tisdag 1 augusti 2006

Vimmerby i norr, Torsås i söder


Igår var jag i Vimmerby, den nordligaste kommunen i Kalmar län. Idag har jag varit i Torsås som är den sydligaste kommunen i länet. Förra veckan var jag i Borgholm som är den ostligaste kommunen.

Det är ett roligt jobb jag har, där jag får åka omkring och träffa en massa människor. Känner mig lite som Gunnar Sträng som lär ha cyklat omkring och agiterat i varenda gathörn. Fast jag varken cyklar eller agiterar...

Observera att det är en vänstersväng på skylten. Att peka ut argumenten för en vänstersväng är mitt uppdrag!

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, vilken läcker bild, Tomas!!

tomasrj sa...

Tack. Jag är skyltskadad och tar alltid kort på skyltar.

Anonym sa...

Ursäkta tillrätta läggandet, men Västervik tror jag ligger några mil mer norr ut än Vimmerby.

Kamratligen
Magnus Stavbom
Ordförande V Västervik

tomasrj sa...

Ja jäklar, det ser jag på kartan. Min världsbild ställs på ända :-)