lördag 6 januari 2007

Trettondagsbilder från landet


Mossigt tak på jordkällare. Åren har satt sina spår och gett mossan möjlighet att växa på de gamla plankorna. (Alla bilderna är klickbara.)


Haspen på. Det gamla stallet har inte längre någon häst att härbärgera. Men dörren finns kvar och haspen håller den stängd.


Tittut. När dagarna är gråa och trista så är det perfekt att ha en koja och krypa in i. Då och då sträcker han ut nosen för att kolla in omgivningen.

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder. Tvåan gillar jag bäst.

tomasrj sa...

Bert: Tack, jag tycker också att tvåan är bäst. Men hunden är sötast, han har tre kojor som han varierar mellan inne i hundgården! Han är så kul när han kliver in i kojorna och rumstrerar om, som om han städade.

Anonym sa...

Hej Tomas:
Hittade länken till din blogg hos Jinge. Roligt att ha hittat hit. Jag var nämligen "gift med Timmernabben" en gång, och vistades mycket där som ung, har lite av mitt hjärta kvar i den trakten, som jag tycker är mycket fin.
Ett fint år 2007 önskar jag dig.

Anonym sa...

PS: Glömde skriva att du har fina bilder :-)

Anonym sa...

Fin bild på jycken! Vad är det för ras? Jämthund? Gråhund? Eller...?

tomasrj sa...

Kerstin: Timmernabben är fint. Jag har kollat din blogg ibland, gillar dina åsikter!

Lasse: Det är nån husky-blandning, framavlad som draghund. Han strulade dock som valp och fick komma till oss i stället för att "passera iväg". Han är stark som tusan!