söndag 4 mars 2007

Mulen besvikelse


Det var inget fel på förberedelserna. Klockan 22.34 tog jag bilden här ovan i brist på annat. Jag befann mig i mörkret ute på landet, hade stativ med och hade tiderna klara för mig.

Molnen låg täta. Hela eftermiddagen gick jag och hoppades att molnen skulle lätta. Skymningen föll men ingen måne syntes till. Vid åttatiden blev jag desperat och körde nån mil i olika vädersträck för att möjligen hitta en lucka. Men icke!

Så tyvärr blir det till att vänta till 21 februari 2008 innan jag själv får så här fina bilder av den röda månen.

Jag är besviken. Vid jul tog jag den här bilden och det hade varit kul att få en röd måne också. Och som ett hån vaknade jag vid halv åtta idag med en strålande sol och klarblå himmel
:-( Tröstar med Vasaloppet.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också funderingar på att ge mig ut med kameran, men kom aldrig till skott. Jättefin bild på julmånen i alla fall. Men som sagt, februari 2008. Då ska jag vara redo...

Anonym sa...

Ojojoj Tomas! Vilken osis. Själv tog jag en hel serie bilder av månen från mitt vardagsrumsfönster. De får duga.
Kolla min blogg får du se hur månförmärkelsen tog sig ut från Stockholms horisont.

Man måste ha litet tur med vädret någongång!