fredag 8 juni 2007

Vd-lönerna föder en lust att döda

Det var nog avundsjukan som gjorde att jag surnade till, när jag såg i Svenska Dagbladet att vd-lönerna steg med 13 procent förra året - samtidigt som arbetarlönerna bara steg med tre procent.

Men med eftertankens stilla krankhet så har det slagit mig att direktörerna har en del att leva upp till. Med en ordentlig lön så kan de köpa en ordentlig lyxbil som de inte behöver skämmas för när de åker på sina skrytmöten.

Märkligt att svenska arbetarlöner ska ställas mot löneläget i Ukraina, Kina eller Vitryssland. Medan svenska vd-lönerna ska jämföras med USA. Det är då jag känner lust att döda!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jämföras med USA, för där finns det också gott om "working poor" utan med direktörslöner i USA.

Mikael.R.Nilsson sa...

Ja intressant kolla in min blogg om löner i sverige idag mm.

inte får du mindre lust att döda då!