söndag 6 januari 2008

Mitt nya kontor klart för inflyttning


Himla fint! Här är mitt blivande kontor. Där ska mitt skrivbord stå. Rummet var lila men nu är det på väg att bli gräddvitt. Här inne ska kampen föras av skrivbordsradikalen. Utanför rinner Alsterån genom en vacker ekhage, så det kan hända att jag tar med kameran och går ut.


Färdigmålat. Skrivbordet ska stå mot det vänstra fönstret så att jag får den vita hela väggen framför näsan. Funderar nu som bäst på vad som ska pryda väggen. Vore kul om man kunde hitta gamla politiska affischer.

Om knappt fyra veckor går flyttlasset. Den här gången ska jag inte dra ut på flytten. Tio flyttkartonger står och väntar på att fyllas med bohaget.

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle ha fixat en schablon i form av en vis typ av stjärna och sedan målat som du gjort. Då hade du fått en fin fond på en av väggarna att blicka ut över...

Anonym sa...

Himla fint blir det. Om e-posten går ner kan jag skicka flaskpost via ån.

tomasrj sa...

Fredde: Nja.

Anonym: Så du bor uppströms ån ;-)

Anonym sa...

Jag tycker det verkar lite småborgerligt, jag.


..

....

......

........




(Lägger benen på ryggen......)

tomasrj sa...

Bert: Jag förstår att avundsjukan plågar dig ;-)

Jag är pascifiskt lagd vilket innebär att jag bara skjuter borgare, så du kan lugnt stå kvar.