torsdag 8 maj 2008

Mellan hägg och syrén


Resumé. Kanske det finns de som tycker att det händer alldeles för lite på den här bloggen!? Och det är bara att hålla med. Lusten till skrivande är borta denna vår, och jag vet att det beror på att arbetet förbrukar all min energi. Det finns ingen brist på uppslag.

Förra våren blev det mycket fotograferande. Både i mars, april, maj och juni så blev det många naturbilder från östra Småland och Öland. I vintras flyttade jag närmare naturen bland annat med förhoppningen om att fotografera mer och finare. Men det har inte blivit så ännu.

Idag levererar jag i alla fall bilder på syrénen som är väl förberedd inför konfirmationer och examen. Blomningen står för dörren.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Jonny sa...

I väntan på dina skarpa debattinlägg som utmanar till eftertanke och reflektion hos sådana som mig som sällan (kanske allt för sällan när man ser på den nuvarande regeringens politik) håller till vänster i samhällstrafiken, är det ändå givande att ta del av dina foton. Är själv usel fotograf, men försöker lära mig lite om bildkomposition.

tomasrj sa...

Jonny: Jag anar en sund syn på nuvarande regering i din kommentar.

Lita på att skrivlusten kommer snart tillbaka.