måndag 21 juli 2008

Uefa fick tugga gräs när Max vägrade ge sig


Nästa år arrangerar Uefa EM i fotboll för U21 i Sverige. Bland annat var det tänkt att en del matcher skulle spelas i Borås. Eftersom McDonalds sponsrar EM så kom krav på den konkurrerande hamburgerkedjan Max, som råkade äga en restaurang på arenan i Borås, att de var tungna att hålla den stängd under matcherna.

Men Max är en stursk hamburgerkedja som vägrade följa Uefas krav. Förhandlingar har pågått hela våren men Max var inte nöjda med kraven som ställdes på dem.

Uefa vill bara tugga McDonalds. Därför tvingades man bita i gräset och skippa Borås. Det blev ett långfinger åt Uefa och McDonalds vars profitbegär blev deras nederlag.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, marknadsliberalism skapar frihet....

Pelle

Tomas Jonsson sa...

Precis ;-)

Kerstin sa...

Vist fri konkurrens framför allt! Kul att storföretagen gillar maximen.

LArs sa...

En sund reaktion av McDonalds och lika sund reaktion från Max.
Det är så marknaden funkar. Träter två får man göra upp. Utan statlig inblandning.

Elisabet sa...

Ja, heja Max! säger jag, men synd om boråsarna som inte får se fotboll ..-)

Tomas Jonsson sa...

Elisabet: Boråsarna får nöja sig med att se Elfsborg.