lördag 27 december 2008

Mellandagspyssel


Lovdagar är kryssdagar. Det är skönt med tystnadens dagar, då alla måsten inskränker sig till de essentiella. Det går att plocka fram en bok eller ett kryss och koppla av.

Jag är ingen kryssexpert, så Svenska Dagbladets Dagskryss, sist i kulturdelen, brukar vara en lagom utmaning för mig. Misstänker att jag inte har en chans på exempelvis DN:s söndagskryss som väl annars räknas till flaggskeppen bland korsord!?

Egentligen borde jag införa surfförbud dessa dagar. Nu sitter jag visserligen vid datorn. Men det är lätt att surfa bort en dag till ingen nytta. Det känns mer nyttigt att lösa ett korsord. Det är bättre karaktär med korsord än planlöst surfande. (Fast jag känner att det kanske låter småborgerligt att resonera på det sättet!?)

- - - - -
För övrigt har norra Sverige varmare väder än vi här i söder. Det berättar både Anna i Jokkmokk och Bert i Luleå.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igen nu! Prova DN:s söndagskryss. De räcker i en hel vecka. Minst!

Gott Nytt År, Tomas.

tomasrj sa...

Nej, jag vågar inte.

Gott nytt år Bert!