fredag 29 maj 2009

Ny ordförande för Sandbäckshults innebandy

Under veckan har jag valts till ny ordförande för Sandbäckshults innebandyklubb Mönsterås. När jag fick frågan om jag var intresserad av uppdraget, för några veckor sedan, så kändes det okonventionellt lockande.

Jag brukar gå på magkänsla med mottot att känner jag det minsta intresse så säg "Ja". Jag har sagt nej vid några tillfällen men ångrat mig i efterhand. Det har inte varit kul.

Förslaget lades den här gången fram på ett fint sätt. Det är inte på några idrottsliga meriter som jag valts, utan för att jag vågar styra och att jag kan delegera.

Förfrågan kom dessutom vid rätt tillfälle. Jag har varit aktiv i vänsterpartiet i Mönsterås de senaste sju åren, men håller på att trappa ner det politiska engagemanget. Hela mitt liv sker i sex-års-intervaller. Jag brukar flytta vad sjätte år och jag brukar byta fritidsintressen med ungefär samma intervall. Efter en helgs funderande så meddelade jag att jag ställer upp!

Som nyvald ordförande måste jag först få en bild av Sandbäckshults styrkor och svagheter. Det första ska vi bygga vidare på och det senare måste direkt hamna på dagordningen för att åtgärdas. Dessutom kommer jag att vara väldigt noga med att följa upp styrelsens beslut och se till att budgeten håller.

Starkt bidragande till att jag antog uppdraget som ordförande är att Sandbäckshults innebandyklubb har en uppbyggd organisation med fungerande sektioner. För styrelsen gäller det att entusiasmera och förvalta detta med goda spelarprestationer som resultat.

- - - - -
Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Nicke Grozdanovski sa...

Grattis till ordförande posten.. Ska hålla på Sanbäckshult nu :-)

tomasrj sa...

Tack Nicke.

Jonny sa...

Det kan nog bli bra. Du har vad jag förstår föreningserfarenhet, begriper dig på ungdomar i klubbens upptagningsområde och har kontakter ända in i kommunhuset.

Pelle sa...

Grattis!

Det hade jag fått gissa rätt länge innan jag fått rätt.

Å andra sidan trodde inte jag, och definitivt inte min omgivning för 15 år sen att jag skulle ha kyrkan som en stor del av mitt liv, så kan det gå

Elisabet. sa...

Ja, jag säger också grattis.

Och du verkar ju nöjd.

Men varför drar du ned på det politiska? Det undrar jag.