onsdag 20 maj 2009

På krigsstigen...

Först så uteblev Svenska Dagbladet. Tredje gången på kort tid.
Idag uteblev tidningen. Tredje gången på kort tid och jag vill fotfarande veta varför - jag vill inte ha nåt automatiskt svar där ni beklagar och skriver att ni fyller på en extra tidning, utan jag vill veta varför ni inte kan leverera det jag beställt av er, så att jag kan ta ställning till om jag ska fortsätta prenumerera eller byta tidning.
_____________________________________________

Hej Tomas!

Vi har kontaktat budet och dem medelar att dem tyvär har missat dig på sin runda.

Men vi tar kontakt med dig igen och påminner dem att du ska ha tidnngen.

MvH
Sandra
Sedan krånglar en kommunal tjänsteman i en grannkommun där jag är engagerad i föreningslivet. Plötsligt får jag andra direktiv än vad som gavs när jag träffade tjänstemannens överordnade vid en träff tidigare i våras. Jag avskyr småpåvar som sätter upp sina egna regler inom reviren - och det har den berörda fått veta.

Inga kommentarer: