söndag 17 maj 2009

Underbar segersaga för Norge på syttende mai


Norge är bäst i musik. Sällan har uttrycket "rätt låt vann" känts mer riktigt i melodifestivalsammanhang. Genuint och älskvärt. Norge är äkta vara. Alexander Rybak ser oförskämt frisk ut och har förmågan att sprida glädje med sin fiol och har man en gång hört låten så går det inte att få den ur skallen.

Om man som jag inte tittar på teve och enbart lyssnar på P1 så kan man komma undan. Men ikväll gjorde jag misstaget att lyssna på P4 och sändningen från Melodifestivalen. "Det kan räcka att prova en gång så kan man fastna i beroende..."

Att höra och se Alexander Rybak med fiolen är lika farligt som att dra en lina. Man blir fast direkt. Visserligen tyckte jag att både Frankrike, Sverige och Portugal kunde ha fått vinna. Men när den glada fiolen sedan virvlade till i etern så var sagan en promenadseger.

Bara att gratulera Norge
. En bättre start på syttende mai kunde ni inte ha fått!

- - - - -
Aftonbladet, DN, SvD, Göteborgsposten

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Pelle sa...

Den var ju riktigt trevlig, tittade inte på det på TV men nu fick jag ju chansen.

Tomas: Varför räckte den ut tungan åt dig?:-). Ja, inte låten alltså ytan förut benämnda ödla.

Elisabet. sa...

Du är den enda, frånsett Annika i Kävlinge och jag själv, som tyckte att Frankrike var bra. Ja, jag tyckte att den var helt underbart bra!

Men Norge suveräna!

tomasrj sa...

Pelle: Tja, den tyckte väl att jag var ful ;-)

Elisabet: I stunden när jag hörde bidragen igår så stack Frankrike ut.