lördag 6 juni 2009

Gammal kärlek rostar aldrig


Igår när jag såg annonsen var min första tanke att den i sann Gudrun-anda var pedagogisk och väl kommunicerad (klicka på den så blir den större). Och att hon naturligtvis har rätt. Nästa tanke handlade om pengar. Har hon så mycket pengar att hon kan kosta på sig en helsida i SvD?

På kvällen igår när det avslöjades
att det var Benny Andersson om sponsrat så blev jag först ledsen. Jag gillar inte Benny som fortfarande desperat kramar miljoner ur Abba. Dessutom skvätte min avsky över på honom när Abba-kollegan Ulvaeus inte ville betala skatt. Och så skvätte det över på Gudrun och jag kände mig sviken och undrade hur hon kunde.

Men när jag läser Jinges inlägg så abdikerar jag, gillar läget, och konstaterar att det var bra gjort av Benny.

Opinionsundersökningarna pekar mot att vänsterpartiet bara får ett mandat i parlamentet. Nästan så jag skulle kunna taktikrösta på Gudrun för att på det sättet få ytterligare en vänsterröst. Gammal kärlek rostar, som bekant, aldrig!

- - - - -
Andra bloggar om: , , , , ,

DN, DN, SvD, AB, AB

En annan gammal vänsterpartist som har förmågan att kommunicera. Nu skriver han i Aftonbladet om vikten av att rösta.

4 kommentarer:

Jonny sa...

Tycker Gudrun var duktig som moderniserade Vänsterpartiet. Hon var dessutom duktig. Det tror jag de flesta erkände. Men sedan hon lät de feministiska idéerna allt mer ersätta klassanalysen så blev hon för mig allt mer ointressant. Idag är hon som jag ser det helt fast i det extrema feministträsket och lägger sig dessutom i vad andra partier ska tillåta. Nu senast krävde hon att Fp ska ta avstånd från nr 8 på deras lista i EU-valet, Roland Utbult som jag ska rösta på, pga hans restriktiva inställning till aborter. Ska inte Fp kräva att FI tar avstånd från Gudrun pga hennes restriktiva inställning till män (kollektiv skuld etc).

tomasrj sa...

Jonny: Jag har också svårt att förstå hur folkpartiet lyft fram en abortmotståndare. Vad menar du med "det extrema feministträsket"?

Jonny sa...

Folkpartiet är ju ganska brett och har ju sin gamla falang av kristna frisinnade. Så det är inte så konstigt om en av de frisinnade får vara med. Överhuvudtaget så har Fp en ganska rolig lista. Vissa partier, som KD, valde en smal lista. S valde också ett brett spektrum.

FI är för mig extrema där det frodas könshat och extrema ej folkligt förankrade lösningar på orättvisor mellan könen.

Mikael.R.Nilsson sa...

Bra annons fast ett fakta fel konstigt nog! Om man som jag gjorde i år har förtidsröstat har du inget röstkort kvar att ta med på valdagen men det räcker med legitimation för helt riktigt är det rösten på valdagen som gäller.