måndag 6 juli 2009

Regn och åska är som gjort för vistelse inomhus


Himlen mörknar och mullret stegrar sig. Jag drar ur sladdar till elektroniken och iakttar skådespelet när regnet faller från skyn under åskans dån.

Två veckor höll högtrycket ståndet med sol och hetta över bland annat mina trakter i östra Småland. I torsdags eftermiddag skrämdes åskan genom den kvava värmen.

På fredagen kom regnet. Idag har även temperaturen fått ge med sig. Ångbastuklimatet har övergått till gråruggig sommar då man helst håller sig inomhus.

Själv har jag ägnat en hel del tid åt arbete med bloggen. Jag har moderniserat layouten och anpassat den inför framtiden. Dessutom håller jag på att städa upp bland alla etiketter för ämnena. Fyra års bloggande utan struktur på etiketterna kräver sin man. Och den mannen är jag ;-)

Nu har åskan gett med sig för denna gång och jag kan plugga in modem och router och åter kliva in i cyberrymden.

- - - - - -
Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: