fredag 25 september 2009

Lärarnas a-kassa svår att komma fram till


För en vecka sedan skrev jag om lärarnas a-kassa. Det tog drygt fyra veckor för dem att öppna ett brev och titta på innehållet. Idag har jag anledning att återkomma till dem.

Eftersom de snabbt letade fram min handling när jag skickade ett e-brev och påminde dem så tänkte jag idag skriva till dem och berätta att de nu bör ha fått de kompletteringar de önskade och därför kan handlägga mitt ärende. Men nu är deras e-post också nedstängd.

Och när jag provar att ringa så är det omöjligt att komma fram. "Vi har just nu telefonkö och kan inte ta emot ditt samtal" berättar en inspelad röst. Jag har garanterat provat vid tjugo olika tillfällen men aldrig fått ställa mig i telefonkön. Prova själv 0770-33 00 10 (Må-on, fre 0900-1100, to 1300-1500)

Eftersom jag vet att myndigheter och företag brukar ha bra koll på vad som skrivs om dem på nätet så räknar jag med att min bloggartikel upptäcks och att jag på så vis ändå får fram mitt budskap.

Så jag tackar Lärarnas a-kassa på förhand för gott bemötande, men tillgängligheten bör ni arbeta lite på att förbättra!

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Här behövs tydligen nytänkande. Brevduvor? Röksignaler? Stå på gatan utanför A-kassan och ropa ut budskapet med en jättestor megafon?

tomasrj sa...

Vore de mer tillgängliga för att svara på frågor så skulle de sannolikt slippa de flesta begärda kompletteringarna av handlingar. Så otillgänglighet är förmodligen en effektiv metod för att motivera den egna personaltätheten.