lördag 24 oktober 2009

Lite innebandybilder även denna helg


Även den här helgen har jag varit några timmar i sporthallen och fotograferat innebandy. Den här bilden från damernas möte igår mellan Sandbäckshult och Kalmar IBK är jag nöjd med. Tyckte det blev tufft med bollen som visserligen kanske är lite för oskarp, men man kan inte få allt. Fler bilder.

Jag kör på med mitt fasta 50 mm med bländare 1,8 med min Canon. Står i hörnet och väntar på spelarna. ISO 800 och 1/400 s. Typ "om inte Muhammed kan komma till berget så får berget komma till Muhammed". Idag var det några tidningar på plats. Den ena körde med Canon 70-200 2,8. Den andra såg ut att vara Nikon och nåt fast skjuttele, kanske 200.


Idag på eftermiddagen så fotograferade jag herrarna när Sandbäckshult tog emot serietvåan Vimmerby. Tog omkring 170 bilder men fick inte till det. De bästa bilderna som jag eftersträvar är när spelarna krockar eller knuffas och det blir lite spännande ansiktsuttryck. Det var inte mycket närkamper i dagens match. Fler bilder.

Sandbäckshults damer ligger nu överst i tabellen i divison 3. Det är ett starkt lag som egentligen avancerade till tvåan i våras, men valde att ligga kvar. Herrana ligger sist i division 3. Men idag debuterade några nya spelare och det var ett friskt lag som bjöd bra motstånd. Herrarna är dessutom mitt i ett stålbad med tuffa möten på raken mot tvåan, ettan och fyran i tabellen.

4 kommentarer:

Lasse Strömberg sa...

Djädra bra bild på damerna. Så ska det se ut!

tomasrj sa...

Tack Lasse. Övning ger färdighet. Är också tuffare med att beskära bilderna för att komma nära.

Kjell E sa...

Intressant med en boll i bilden, hur koncentrerade de är på den, även om tjejen till vänster gör lite som de betydligt yngre brottarna, gärna kollar om de blir fotograferade.

tomasrj sa...

När spelarna konfronteras bakom mål så händer det ofta att bollen far iväg okontrollerat, när spelarna slår ihop klubborna. Nu hade jag tur och bollen for mot mig. Bilden är en av de bästa sportbilderna jag tagit hittills.