söndag 17 januari 2010

Glädje i bedrövelsen

Den senaste veckan har jag varit på sex olika matcher i innebandy och handboll. Samtliga matcher har slutat med hemmaförlust. Men även i en förlustmatch så kan det synas glada miner. Åtminstone i början. De här bilderna kommer från tre ungdomsmatcher som spelades i Krungårdshallen i Blomstermåla i går lördag.


Sandbäckshults gulklädda F14-tjejer lyckas försvara målet mot blåklädda CL98 från Kalmar.


Det ser ut som ännu en dag på jobbet för Fredrik i Sandbäckshults P14 som här just lurat Vimmerbys målvakt. Målvakten ser inte lika nöjd ut.


Nummer 3 och 18 gjorde två mål tillsammans i början av matchen mot serieledande Nybro – som ännu inte förlorat nån match. Sandbäckshults P12-lag lyckades behålla greppet om matchen i nästan två perioder. "Varför gjorde jag så?" tycks Nybros rödklädda back tänka medan de gulklädda målgörarna är nöjda...


... eller de gulklädda målgörarna är skitlyckliga! Den här bilden är jag riktigt nöjd med! Äkta glädje!

Fler bilder och resultat från matcherna finns här: F14, P12, P14. Där har jag gjort ett delvis annorlunda bildurval och beskärning eftersom sidan riktar sig till spelare och föräldrar.

Jag klipper dit etiketten "kultur" på den här artikeln. För det rörde sig hundratals spelare och föräldrar i sporthallen under lördagen. Det är väldigt roligt att se människor engagerade i något de verkligen gillar. En del av ungdomarna känner jag också från skolan och särskilt för dem som har svårt med läsämnen så är det extra kul att se dem lyckas i nåt annat och se deras glädje!

Inga kommentarer: