söndag 24 januari 2010

Två minuter


Utvecklingslaget mötte Fliseryd i helgen och det blev ännu en förlust. Sandbäckshults IBK är inne i en riktigt djup svacka där förlusterna radas efter varandra.


Efter den här situationen bjöds den blåklädde motståndaren på en luftfärd medan Kim fick två minuter på botbänken. Notera att domaren inte reagerat ännu.

Hittills har jag strävat efter kortast möjliga tid och därför kört med största bländare. Men jag har haft problem att få skärpa eftersom skärpedjupet är i tunnaste laget och jag har fått slänga mängder med bilder eftersom autofokusen inte hunnit med. Den här matchen provade jag att minska bländaren något till 2,5. Med maximala ISO1600 fick jag öka tiden till 1/400 s. Det gjorde susen med skärpedjupet, men i stället blir det lite rörelseoskärpa.

2 kommentarer:

Kjell E sa...

Tomas.
Du får köpa ett nytt lag.
Det är tider för det nu, priserna har sjunkit.
Nej, skämt åt sido, visst är det roligare när det går bra än tvärt om.
Ser det inom brottningen.
Framgång, uppsjö på ledare och aktiva föräldrar.
Sämre tider, då faller allt tillbaka på de gamla märkena.

Men hav förtröstan.
Det randas andra tider.
Men jag tror det behövs en rödgrön regering.

tomasrj sa...

Kjell E: Det kommer väl alltid bakslag inom idrotten. Förtröstan har jag. Och en rödgrön regering hoppas jag på. Men för SIBK skulle det nog behövas en gulsvart regering ;-)