torsdag 3 juni 2010

Mönsterås HK segrade


Jag har saknat inomhussporterna nu när det bara handlar om fotboll. Därför var det kul när det dök upp en handbollsmatch i juni. Blåklädda Mönsterås HK mot gula Kalmar HF. Det kändes lite trevande första minuterna och tog en stund innan de första målen kom.


Här ser det ut som att gulklädda kalmarspelaren får känna på lite hederlig gammal skolaga. Mönsterås drog på sig ett flertal straffar men hade en tät målvakt som inte släppte in nåt i onödan.


Jag fick en smärre chock när jag öppnade väskan i hallen och upptäckte att jag lagt ur 50 mm-gluggen som jag använt till alla tidigare handbollsbilder. Så det blev 35 mm för vidvinkelbilder och så 85 mm för andra kanten.


Mönsterås tog ledningen ganska tidigt i matchen och höll Kalmar från sig med mellan två och fem mål hela tiden. Matchen slutade 22–17 till hemmalaget.

2 kommentarer:

Lasse Strömberg sa...

Den sista bilden gillar jag skarpt!

Du glömde i alla fall inte att ta med film!

tomasrj sa...

Tack Lasse. Film hade jag med ;)