tisdag 17 augusti 2010

Mönsterås - Överum


Div 5 NÖ. Det blev ett spontanbesök i Mönsterås på måndagskvällen. Mönsterås GoIF i rött mot Överum i grönt.


Jag anlände till Mönsterås när det var tio minuter kvar av första halvlek och såg bara dessa tio minuter. Under den stunden tryckte Överum på framåt samtidigt som Mönsterås hade ett flertal kontringar. Men flera kontringar slarvades bort, men tre av dem nådde in i straffområdet. Alla bilderna är tagna framför Överums mål.


Tolv bilder hann jag ta när Mönsterås kontrade och kom fram på mål vid tre tillfällen under stunden jag var där. Tre bilder är jag nöjd med – ovanligt bra utdelning. Ibland har man bra fotodagar. Häromdagen var jag på en annan match där det spelades mer defensivt. Där tog jag nåt hundratal bilder men tyckte inte att någon av dem var särskilt bra. Matchen mellan Mönsterås och Överum slutade med hemmaseger 4–1.

Inga kommentarer: