lördag 13 november 2010

Kulturnatten i Oskarshamn 2010

Som vanligt var det grått och regnigt under Kulturnatten, på fredagskvällen i Oskarshamn. Men överallt i centrum kunde man kliva in och få sin beskärda delen av kulturutbudet. Ovanför så är det dansuppvisning på Flanaden. Inne i biblioteket visade flera olika föreningar upp sig. Där kunde man också prova på att spela bridge.


Ovanför Oscar Symphonic Band som konserterar och nedanför Torbjörn Viking och några kompisar som letat sig in på Kulturnatten från 1000-talet. Till höger för övrigt bloggaren Göran S. Fler bilder från Kulturnatten, bland annat från konstateljeerna kommer framöver. Jag tog dessutom fina porträtt på några konstnärer som kommer att dyka upp här på bloggen framledes.

4 kommentarer:

Göran S sa...

Mycket givande kulturnatt,också trevligt att träffa dej!

tomasrj sa...

Nöjet var helt på min sida Göran. Det var ett digert program. Tyvärr hann jag aldrig in på Forum och inte heller ner till hamnen. Men det är väl så det ska vara på ett sånt här arrangemang.

Studio Eriksson sa...

Bra ilder Tomas! Gillar porträttbilden på de två tjejerna, perfekt komponerat och bra ljussättning där. Bilden lyfter verkligen fram tjejerna.
Tycker mig även se min brorson på en bild, visste inte att han spelade i O-hamn Symphonic band, kul!

tomasrj sa...

Tack Magnus. Kompositionsmässigt är jag också helnöjd eftersom inget stör i bilden. Du har många musikaliska släktingar, men så har ni ju fått musiken i genuppsättningen också :)