tisdag 15 mars 2011

Om man ändå hade en kopist

Igår satt jag och tittade på Johan Rheborgs bilder och när jag sen såg mitt eget försök till portfolio som jag satte ihop i somras så blev jag inspirerad till att försöka arbeta fram en liten fotoutställning. Jag plockade ut drygt hundra blandade bilder – människor i olika situationer. Jag började arbeta med några av bilderna och har provat att skriva ut några men skrivaren och papperen är inte överens. Önskar jag kunde lämna en cd till en kopist...

Randigt och färgnyanser i band över svartvita bilder duger inte.

4 kommentarer:

Amelie sa...

Vilken fin bild på lilla mormor! :)

tomasrj sa...

Tack. Smygtog den för fyra år sedan eftersom hon inte vill att jag ska "slösa film på henne"... :)

Lasse Strömberg sa...

Vad sägs om en Epsonprinter för bilder?
Det där med kopist har jag inte sett...

tomasrj sa...

Jo, jag är sugen på en Epsonprinter som kan skriva A3. Det verkar vara det gällande bland fotografer.