fredag 11 mars 2011

Säsongens bästa handbollsbild

På söndag spelar Mönsterås säsongens sista handbollsmatcher. Herrarna är i Hässleholm medan damerna hemma tar emot Alstermo. Sista veckorna har jag inte varit nöjd med mina handbollsbilder. De här två bilderna tog jag dock redan den 31 oktober när Tollarp var på besök. Då var herrlaget inne i en svacka med en lång förlustsvit. Minns inte om det blev mål på denna boll. Men det är sällan man har tur och ansiktena inte är skymda av armar eller ryggar.


Skottet är avfyrat och försvarare, anfallare och målvakt tittar om det blir mål.

2 kommentarer:

Kjell E sa...

Men hur gick det med fotografen?
Duckade du?
Har isen gått, på Kalmar sund ännu?

tomasrj sa...

Bilderna blir mer dramatiska än verkligheten. Om bollen smiter utanför målet så hamnar den i ett skyddsnät som bromsar upp farten. Jag brukar sitta precis vid kanten av skyddsnätet och klarar mig från direktträffar.

Jag har inte aktuell koll på isläget i sundet, gissar att det brutits upp de senaste dygnen. Men längs kusten ligger isen tjock.