måndag 30 maj 2011

Incar-filmer från Oknörundan

Jag har material till ytterligare fyra reportage med olika vinklingar på rallytävlingen Oknörundan som avgjordes i lördags i skogarna väster om Mönsterås. Idag har jag tittat lite på Youtube efter klipp från förare med kamera i bilen. Jag har hittat fem hittills.

Victor Karlsson och Thomas Gustavsson från Vimmerby i en Volvo 940 kom tvåa i ungdomsklassen. Se hans film från SS4. Thomas röst hörs hela tiden lugnt och uppmuntrande instruera föraren. Jag står till höger precis innan målet. Länk.

Vicktor och Lars Nordh från Ydre mk i en Suzuki swift. 4:05 dundrar de förbi mig. Länk.

Pierre och Åke Melin från Nässjö i en Golf. 3:27 passerar de mig. Länk.

David Lindström och Markus Svensson från Skillingaryd i en Volvo 240. De passerar mig vid 2:15. Länk.

Göran Adolfsson och Sofia Hoberg från Växjö har filmat de första sträckorna, men verkar ha brutit. Men det ska vara de som jag fångat på bild på SS4. Länk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mer rally och motorsport!

Göran S sa...

Häftiga rallybilder Tomas!

tomasrj sa...

Tack!