torsdag 29 december 2011

Mellandagarna går sin gilla gång


Dagarna rusar på, nyss var det julskyltning och innan man hunnit blinka så blev det Lucia och en av årets mysigaste dagar – eller kvällar – kvällen innan julafton sprang förbi den också. Jag pysslade lite, åt gott, lyssnade på radions P2 som hade uppesittarkväll med musikaliska illustrationer. Jag avslutade kvällen, strax efter midnatt med att se och höra Gösta Rooslings tolkning av Rydbergs Tomten på Youtube.

Förr om åren så har jag alltid lyssnat på Kulturradions julstök dan före dan i P1. Efter midnatt har de alltid låtit Ingrid Lutherkort läsa Tomten, men det är nedlagt och jag är för gammal för att orka lära nåt nytt. Och vips var det julafton och även den dagen var ju lika snabbt förbi. Jag är fyrtiotvå år och hänger inte med i tiden, det är bara att erkänna.

Inga kommentarer: