söndag 1 januari 2012

Ingen nyårsafton utan lite gott att äta...

När jag läser webbtidningarna nu på nyårsdagen så inser jag att det finns flera olika sätt att fira nyår på. Själv firar jag allt lugnare nyårsaftnar för varje gång. I år firade jag med mina vänner Småbarnsfamiljen vilket innebar att jag kunde köra bil både till och från tillställningen och var hemma innan tolvslaget för att lugna min lille katt som undrade om kriget kommit eller vad som var på gång. Tur att vi inte bor i stan, utan att kriget mest bara lät som åska på avstånd...

Ingen nyårsafton utan lite gott att äta, blev visst rubriken på det här inlägget. Jag hann hejda mig och ta ett par bilder innan smaklökarna fick njuta nedanstående meny...

En klassisk skaldjurstoast. Funkar i alla väder!

Oxfilé inlindad i bacon och ugnsstekta rotfrukter.

Hemgjord persikosorbet med apelsinklyftor och riven choklad.

Inga kommentarer: