lördag 21 januari 2012

Innebandypropaganda i Fliseryd

På lördagseftermiddagen såg jag en riktigt bra innebandymatch. Fliseryds IBK i blått tog hemma emot Kalmar IBK. Jag kom dit fem minuter in i andra perioden. Och då stod det 0–3 till gästerna. Men innan jag hunnit sätta mig så reducerade Fliseryd och det blev liv i hallen. Bara minuten senare kom nästa reduceringsmål och tolv minuter in i andra perioden stod det plötsligt 4–3 till hemmalaget.

Christian Hauge Sjöstrand kvitterar till 3–3.

Matchen svängde och gulklädda Kalmar tog ledningen med 4–5. Fliseryd kom igen ytterligare en gång. Kvitterade till 5–5 och skapade en tremålsledning. Kalmar spelade med sex man på plan i slutet och i öppen kasse kunde Fliseryd skriva slutresultatet till 9–5.

Det var länge sedan jag såg Fliseryd spela så här bra. Man sprang snabbare, passningsspelet verkar man ha tränat på och man stängde till Kalmars spel. Det var bra tryck från båda lag, ingen fegade, vilket också ledde till totalt sex utvisningar i matchen. Det var god reklam för innebandysporten!

Kamp om bollen...

... som slutar med platt boll.

Andreas Karlsson avväpnar motståndaren och kör med dubbelkomando.

Johan Granath för åter Fliseryd till ledningen med 6–5, assisterad av Robert Nilsson i bakgrunden.

2 kommentarer:

Dan Ericsson Kalmar IBK sa...

Hej Tomas!
Återigen, väldigt roligt med bra innebandybilder! Du är varmt välkommen in till storstan och Kalmar sporthall för att fota hur mycket du vill. Synd att vi inte kunde visa vårt bästa spel mot Fliserys senast. Väl mött!

tomasrj sa...

Tack för positiva kommentarer Dan. Jag kanske dyker upp i Kalmar.