söndag 8 januari 2012

Porträtt: Robert



Ni bloggläsare som gillar mina sportbilder kan tacka Robert för dem. Vi har varit kollegor i skolan. Han var tidigare tränare i Sandbäckshults innebandyklubb. När föreningen stod utan ordförande för några år sedan tipsade Robert valberedningen om mig. Jag hade föreningserfarenhet, men ingen sportklubbserfarenhet. Men föreningen behövde då främst någon som bara kunde få klubben att överleva.

Jag antog utmaningen och fotograferandet tog jag med mig. Robert var tränare för damlaget och frågade om jag kunde ta porträttbilder på tjejerna till hemsidan. Jag tog porträtten och jag stannade kvar och smällde av några bilder på träningen och sedan när säsongen startade så tog jag lite bilder på matcherna och resten är historia, som man brukar säga. Jag stannade ett år som ordförande. Jag insåg att det var roligare att fotografera sport, än att leda en sportklubb.

Inga kommentarer: