lördag 4 februari 2012

Hej mitt vinterland – del 3

Här är några nytagna vinterbilder som jag tog för nån timme sen. Kameran har vilat den här veckan, medan jag tillbringat mesta tiden i soffan för att kurera mig från nån vinterförkylning. Men nu är jag på bättringsvägen – vilket betyder en chans att jag fingrar lite på kameran.


Det är neråt tio minusgrader och har snöat ymnigt några dagar, men det är så lätt snö att man enkelt sopar undan den. Så länge det inte blåser, kommer snön att ligga kvar på träden.



Katten som bor hos mig tycker att det är kul med snö. Jag passade på att ta en bild på grannens hund också.


Bilden nedanför tog jag igår på E22 mellan Mönsterås och Oskarshamn. Trafikverket är duktiga på att hålla vägarna rena. Däremot var det en del snörök efter stora bilar, men håller man avståndet så är det ingen fara. Men det fanns de som inte höll avståndet. Jag passerade en brandbil som stod vid buckliga bilar strax norr om Påskallavik och jag mötte två bärgningsbilar med buckliga bilar på flaket.

Inga kommentarer: