fredag 2 mars 2012

Lite bilder från veckan som gått


Redan fredag och det är med glädje som våren kommit till Småland. Temperaturen har tangerat tiogradersstrecket flera gånger senaste dryga veckan. Och solen håller sig över horisonsten allt längre. Bilden tog jag igår kl 17.07. När solen håller ut till högra sidan om vägen så är det vår! I måndags eftermiddag vandrade jag och Kjälle ut till Saltor. Då var det en tillfällig köldknäpp!



Nyheterna uteblir då och då på grund av "felaktig leverans" vilket jag tycker verkar kryptiskt. Betalade bilskatten i veckan. 660 kr för helåret är väl överkomligt :)



Åter är det en vår då jag har två frigående katter som tillbringar mer tid ute än inne, men som håller sig inom en ganska snäv radie runt huset, där de sitter och spanar och jagar möss, leker med varandra och är söta! Och ibland krafsar det lite på dörren och de vill in och bli ompysslade... Känns fint! Skulle jag dö nu så är det en lycklig man som går härdan!

Inga kommentarer: