lördag 28 april 2012

Fotboll från fredagskvällen

På fredagskvällen var jag uppe i Fliseryd och såg första halvan av deras möte mot Åseda i division 6. Sedan körde jag ner till Blomstermåla och såg sista halvleken av deras möte mot Fågelfors.

Fliserydsmatchen finns inte mycket positivt att säga om. Fliseryds anfall var oorganiserade med passningar som enkelt fångades upp av motståndarna. En och annan boll kom igenom men då var avsluten alldeles förhastade. Det var helt enkelt division 6.



Åseda hade en spelare som såg väldigt ung ut och som var snabb som en vessla och som Fliseryd hela tiden var tvungna att se upp med. Han gjorde också vad han kunde för att stoppa Fliseryds anfall...

Sen åkte jag till Blomstermåla och anlände samtidigt som andra halvleken startat vid åttatiden. Mörka moln drog in över himlen allt medan Blomstermåla pressade på. Ställningen var 1–1 när jag anlände. Skymningen föll och jag fick pressa kameran för att få fram några bilder. Fågelfors kontrade och gjorde 1–2 och jag stod på fel sida och tog gryniga bilder. Strax därpå 1–3 och jag fick gå upp på femsiffrigt ISO-värde och åkte hem.

Blomstermålas målskytt Robert Bratt.

Den här bilden gick över nästan fem spalter i Nyheterna och såg oförskämt bra ut, trots grynigheten.

1 kommentar:

Nellie sa...

Hejsan!

Jag har en fråga om du kanske skulle kunna komma och ta lite kort och sånt när jag och min grupp rider i Oskarshamn (Oskarshamns rk) och gärna om du skulle villja komma ta lite fina bilder nä vi tävlar i ridskole mästerskapen i Vetlanda den 20 maj??

Kram
Nellie!


P.S svara gärna på min mail adress nennis@hotmail.se