tisdag 31 juli 2012

Lite olika tillbakablickar

Jag har ju massor med nya bilder att visa, men väljer ändå att grotta ner mig lite i arkivet och friska upp minnet kring vad som hände och hur det såg ut tillbaka i tiden. I en del bildtexter här nedanför finns det länkar till originalartiklarna där du kan läsa mer.

För en månad sen. En bild av 30 juni från Pataholm. Samma dag var det Nabbedagen och Sjöräddningen firade 10 år i Mönsterås. Dessutom plåtade jag en fotbollsmatch i Blomstermåla för tidningen Nyheterna den dagen.

Två månader bakåt i tiden så var maskrosorna överblommade och det var ljust vid tio på kvällen.

För tre månader sen försvann dessvärre min svarta lilla katt. Jag misstänker att han blivit överkörd.

För ett halvår sen var det snöstorm vid månadsskiftet januari-februari.

För ett år sen spelade The Quill på Hamnfestivalen i Oskarshamn i störtregn. Det var kanske förra sommaren bästa konsert tack vare miljön. Hårdrock passar perfekt i ruskigt oväder!

Da Capo spelade på Sjöfartsdagarna i Oskarshamn för två år sen.

För tre år sedan fotade jag mitt första rally. Oknörundan hade premiär efter att ha legat nere under många år. Man kan väl säga att jag lyckades sisådär dåligt...

För fyra år sedan var det solförmörkelse. Månen skymde delvis solen mitt på dagen vid månadsskiftet juli-augusti 2008. Jag använde ett papper med ett litet hål som "objektiv" och en filmduk på marken för att slippa fota in i solen.

För fem år sedan hade Ingmar Bergman just avlidit. Jag var på kyrkogården i Misterhult och den dramatiska himlen tillsammans med solen på väg ner inspirerade mig till denna Bergmanska bild.

Vid månadsskiftet juli-augusti 2004 så firade Ålem 700 år nere i Pataholm.

Inga kommentarer: