tisdag 30 oktober 2012

Lite blandade bilder från senaste dagarna

Häromdagen fick jag frågan om jag inte är rädd för att lägga ut "dåliga" bilder... Jag använder bloggen som ett forum där jag kan presentera ett flöde av aktuella bilder. När jag fotar en innebandymatch i division fyra och lägger upp tio bilder på bloggen så är det förstås mest bara de närmast inblandade som gillar de bilderna. De bilderna går inte till fotohistorien. Men ur flödet på bloggen så kan man plocka guldkorn. Inte dagligen, inte varje vecka, men nån gång ibland lyckas jag ta riktigt bra bilder.

Ibland är jag inne i svackor då bloggen känns som ett tungt ok som ska fyllas med bilder. Nu är det så. Jag har inte mycket nytt intressant, utan det blir mest bara vardagsbilder från landsbygden. Ni besökare tittar runt på nästan 400 sidor på bloggen varje dag. En del av er gillar sport, en del konserter, många gillar naturbilderna och jag skulle tröttna om jag inte fick blandningen i fotograferandet. På Flickr presenterar jag 200 utvalda bilder från hela mitt fotograferande.


I torsdags drog otäcka moln fram med riktigt ruskväder – snö och blåst. Strax efter femtiden var jag i Timmernabben och hämtade en pizza. På vägen hem plockade jag upp kompaktkameran och förevigade himlen över Ingemåla.

I lördags träffades vi ett gäng och kokade kroppkakor.

Katten kan sova hur djupt som helst, men när jag öppnar kylskåpsdörren är det som en väckarklocka.
Den här morgonen blev det varmrökt lax.

Plötsligt har vi fått ytterligare uppgifter att pyssla med på morgonen...

Inga kommentarer: