tisdag 16 oktober 2012

Lite blandat från senaste dagarna

Småländska landsbygden har blivit mörk. Vi har kalendariskt passerat halva hösten. Det har varit ett evigt regnande senaste dagarna, men nu när jag blickar ut genom fönstret vid halv åtta på morgonen så ser det ut att kunna bli en fin dag. Jag har inget speciellt att presentera för er i bildväg idag, utan jag sätter ihop ett kollage med lite blandat från senaste dagarna.

Pataholmsvägen vid halv sju igår kväll, fotad med kompaktkameran.

Jag har en räv som smyger omkring utanför huset. Femton sekunders exponeringstid på frihand var lite väl optimistiskt, men ni kan i alla fall ana att räven snurrar omkring ovanpå veden. Dock gillar jag inte att min katt vill leka med räven...

I lördags på dagen var jag i Tenhult utanför Jönköping och fotade Oskarshamns AIK för tidningen Nyheterna. Det blev ett helt uppslag med bilder i måndagstidningen. Jag tycker att det blev väldigt fint.

I lördags kväll var jag på Cornelisafton på Bremersons i Kalmar. Ljuset var lite trist – en enda vit strålkastare mot scenen. Men kopierar man svart-vitt så ser det ju bättre ut.

I söndags tog jag en promenad med en fyrfota vän. Lugna, tysta och stillsamma skogspromenader är en lisa för själen när vardagarna är intensiva. Jag tog ett självporträtt på oss med kompakten.

Inga kommentarer: