söndag 11 november 2012

Småländska avspeglingar – senaste veckan

Mörkret och vemodet sänker sig över det småländska landskapet. Edit Södergran skaldade om "de genomskinliga dagarna", när löven ramlat av träden. För ett år sen köpte jag en liten Canon S95, en kompaktkamera i fickstorlek som kan köras manuellt. Det är den kameran jag använder för vardagsbilderna eftersom jag alltid har kameran med i fickan och folk blir inte heller hysteriska när jag plockar upp den kameran. Systemaren har jag till sport, konserter och naturbilder när jag behöver snabbheten, skärpedjupet och kvalitén. Så här är lite kompaktbilder från senaste veckan!

För en vecka sen var det Alla helgons natt. En sekund på frihand i Oskarshamn.

I fredags var det Kulturnatt i Oskarshamn.

Latmanstvätt när man kan sitta i bilen och käka godis medan automatiken sköter svabbandet.

För snart två år sen köpte jag en klippmaskin för 200 kr. Med mitt handhavande har den varit min frisör sen dess. Den betalade sig redan efter en halv klippning och är man inte fåfäng så duger det gott. Blev ett "frisörbesök" nu på morgonen.


Inga kommentarer: