lördag 24 november 2012

Strindbergs på Pub Stortorget i Kalmar

KSMB fanns med när jag var liten. Men min politiska uppfattning var inte riktigt utvecklad och jag snöade lätt in på topplistemusiken i det tidiga 1980-talet. Jag har nåt vagt minne av bandet John Lenin. Och jag hängde i Hultsfred i början på 90-talet när adepterna spelade postpunk. Men Strindbergs, bandet som Johan Johansson, gitarr och sång, och Janne Borgh, bas och sång, tillsammans med trummis spelade med första halvan av 1980-talet har gått mig förbi. Tills igår. I Kalmar. Johan har släkt i Kalmar och Janne är från Kalmar. På Pub Stortorget var det tätt, svettigt och äkta klubbkänsla. Ljuset var perfekt, ljudet var bra och stämningen på topp. Klart årets bästa musikupplevelse!

Ryska nationalsången strömmar genom högtalarna innan Strindbergs kliver upp på scenen... bara det...










Inga kommentarer: