onsdag 18 juni 2014

Bilder från Kalmar idag

De senaste sommarloven så har mina dagar följt ungefär samma schema. Jag har harvat runt i hemtrakterna med kameran och fångat vardagen. Eller så har jag åkt på nån marknad eller hembygdsdag eller utställning. Ofta hamnar jag i Kalmar runt lunchtid. Går ett varv med kameran. Äter nånstans. Går ett varv till med kameran innan jag åker hem. Dagar blir till veckor och månader och till slut en hel sommar med tusen mil i bilen och flera tusen bilder till samlingen. Här är sju bilder från idag som egentligen inte visar nånting. Men det är en bild av Kalmar idag.

Turistsäsongen har inte dragit igång ännu – Storgatan är relativt öde i lunchtid.

Några barn busar med varandra. Deras mamma har just tagit en bild på domkyrkan som hon skickar ut i cyberrymden.

Torghandeln går sin gilla gång.

Vid centralstationen strejkar tågpersonalen. Jag gav dem några uppmuntrande ord och vi pratade politik.

På Larmtorget kan man koppla av med glass.

Kanske dags att kolla vad man ska göra ikväll.

Nere vid Sjömanshemmet stod en kvinna och pratade grillning i telefonen.

Inga kommentarer: