måndag 23 juni 2014

Småländska avtryck den senaste veckan

Dagarna rullar på snabbt. Strax har det gått en vecka av sommarlovet och jag sammanfattar den i bildform. Först några skärgårdsbilder från Rågholmen i Figeholms skärgård. När jag satt där ute och tittade så funderade jag på Circle Resort som jag verkligen inte hoppas blir av. I detta fantasiprojekt ska det byggas konstgjorda öar med hus på pålar i denna idyll. Under veckan var jag på veteranfordonsträff, det blev några selfies. Kylan i kontrast med varma vattendrag skapar vacker dimma. Sista bilden: Jag kör mycket bil och ibland tar det stopp.


Fågelöfjärd i Figeholms skärgård.

Okänt par som såg förvånade ut när jag tog en bild.


Farmor plockar ogräs.

Just som jag skulle titta till kyrkogården i Misterhult så kom en störtskur, så jag åkte hem.

Mönsterås.

Ålem.

E22 Mönsterås.

Inga kommentarer: