torsdag 26 mars 2015

Bilder från senaste dagarna


Häromdagen var det en elevkonsert i aulan på skolan där jag jobbar. Det är något magiskt över den aulan. Västerviks gamla läroverk. Alice Babs och Hootenany Singers med Hansi Swartz och Björn Ulvaeus gjorde sina första konserter där, då de själva var elever. Jag kan inte låta bli att tänka på det, då jag är där inne.


Westerviks IBK säkrade på hemmaplan fortsatt spel i division 2 genom att besegra CL98 från Kalmar. Jag var där och tog några bilder. Jag har ju flyttat på mig och arbetat som lärare i tre olika kommuner. Därför har jag nu elever som spelar i Westerviks IBK och jag har gamla elever som spelar i CL98. Ett bildspel från matchen finns här.


Hemmets lugna här. Det är vår. Vårblommorna visar sig. Fåglarna har börjat kvittra. Vattnet porlar i Alsterån och katten har vårkänslor.


Inga kommentarer: