onsdag 8 april 2015

Lite svammel och bilder

Märkliga dagar. Igår åkte jag en random tur och tog kanske tjugo bilder. De flesta var trevliga bilder och några var riktigt bra, de kommer här så småningom. Idag var jag seg, kom egentligen inte ur sängen förrän vid tolvtiden. Drog in till Kalmar, gick en runda, åt en buffélunch, gick ytterligare en runda, tog en bild, EN bild och den var inte mycket att ha.

Tråkiga nyheter tidigare ikväll. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet och det bästa vi kan göra är att försöka leva i nuet och njuta när det går. Bistra tider kommer alltid. Förhoppningsvis är de övergående. Men ibland innebär det att man måste ta nya beslut och låta livet gå in i en ny fas.

Ett par kvällar i rad har jag sett en okänd mörk katt stryka förbi här utanför. Har funderat lite var den kommer från. Ikväll såg jag den på nytt. Katten satt bara tio meter ifrån mig och vi tittade på varandra och jag försökte locka den till mig. Till slut tröttnade den och när den vände sig om reagerade jag på att den hade en väldigt lång och yvig svans och när jag tittade lite noggrannare så insåg jag att det var en iller… Jag måste till optikern och fixa nya brillor...



Översta bilden tog jag när jag cyklade en runda nu ikväll. Den vyn, fast i en sommarbild, pryder omslaget till en av mina böcker. En pensionär kom och cyklade förbi mig och vi bytte några ord. Jävlar vad otränad jag är. 

Selfien tog jag i morse när jag tittade in i badrumsspegeln. Skrämmande så jag återgick till sängen. Bilden nedanför var den enda bilden jag tog i Kalmar idag. Jag tyckte kvinnan såg speciell ut, har sett henne tidigare, släpande på påsar. Restaurangen i bakgrunden miste idag sitt alkoholtillstånd på grund av skatteskulder. Men det visste jag inte när jag tog bilden. Har aldrig ätit där. Imorgon en ny dag. Katten hälsar, och då menar jag katten :)



Inga kommentarer: