söndag 19 april 2015

Några av veckans bilder


Dags att summera veckan. Tar en selfie med pop-up-blixt. Fina dagar nu när den första riktiga vårvärmen kommer. Man blir lite dåsig när man inte är van. Jag sover lika mycket som ett spädbarn. 

Här ute på landet behöver man inte elda så mycket längre. När jag bor i stan så är det ljust på kvällarna och det är mysigt att promenera längs vattnet. 

På Valborgsmässoafton ska jag åter hålla tal till våren. Jag vårtalade i Ålem 2010 och Figeholm 2011 och har blivit tillfrågad igen i Ålem. Det är jag, kommunalrådet och prästerna som turas om. Jag fick leta länge innan jag hittade mina gamla vårtal som jag tänkte kunde inspirera lite. 

Plockade fram min gamla Macbook, årgång 2007, och startade upp den. Tog en minut och där låg ju vårtalen både från 2010 och 2011 intill min ansökan om lärarlegitimation. Prova att starta upp en pc från 2007, ladda upp med valium för du lär behöva tålamod...




Inga kommentarer: