onsdag 18 januari 2017

En helg offline


Den gångna helgen åkte jag ut på landet. Det fanns både ägg och prinskorv och lökkorv. Och jag hittade en julskiva med Carola. Så det blev en riktig jullovsfrukost, trots att både lovet och Tjugondag Knut passerats.

När jag satt där ute på landet så insåg jag att jag glömt laddaren till mobilen. Så jag gick verkligen bokstavligt offline och det var skönt.

I ett skåp hittade jag en kompaktkamera som blivit kvarglömd. Minneskortet som satt i var inte formaterat, utan det blev en liten bildvisning med foton från 2013 och framåt. Där fanns bilderna från när jag kom till Västervik första tiden. Det var kul att återse.

När man är ny på en plats så ser man saker på ett annat sätt än när miljöerna är trogen gammal vardag. Jag känner samma sak med Strömsrum. När jag inte är där så ofta så ser jag verkligen allt i ett nytt ljus.

Jag ser och inspireras. Under helgen skrev jag sju sidor text. Jag går ut en timme. Tittar, andas, lyssnar. Sen in och skriver ner alla tankar och känslor som kommer från minnen och intryck.

Inga kommentarer: