måndag 22 maj 2017

Historien om Beatrice


Beatrice är smal och mörk och jag ser henne i rökrummet där hon sitter i en dimma och drar bloss efter bloss på jobbet där både hon och jag är vikarier. Jag slår mig ner i de mjuka inrökta fåtöljerna och när vi blir ensamma berättar vi våra hemligheter för varandra.

Hon är 21 och jag 26 och allt är fantastiskt och enkelt och fint. Vi pratar och minuter blir till timmar som blir dagar och veckor som leder till att hon bjuder hem mig på fika.

Och det som ska bli en fika blir till vin och dippade grönsaker och det blir en lång kväll med lika långa samtal om drömmar och framtid och hemligheter och längtan och sex och trångt i soffan och vi somnar i hennes dubbelsäng och hennes bröst är fina och hon är tydlig med vad hon vill och jag vill lika mycket men vågar inte visa det. Och vågar inte vara säker på vad hon vill, rädd för att förlora det vi har.

Så nu sitter vi där i rökrummet igen, men har inte längre så mycket att prata om.

Inga kommentarer: